tisdag 19 april 2011

två stämplar till en annan

Hej alla!

Tänkte visa hur man kan göra om stämplar till andra motiv utan att maska....  Jag använde nalllen med skylt och böckerna på hög den här gången....


Stämpla upp två nallar och en bokhög och färglägg, som ni ser så behöver man bara färglägga tassarna på den ena...


Klipp isär stämplarna i delar, minska på böckerna i bokhögen ( nallen blir väldigt lång annars)


Huvudet gjorde jag små klipp i vid nosen så jag kunde "kila" fast den på boken... satte en bit tejp på baksidan för att hålla det på plats....



Fortsätt sedan att sätta fast delarna, tassarna limmade jag fast....


och så här blev kortet sen!!!

Have fun!!!!

Klurar man lite finns det måmga motiv man kan göra om och det är roligt....

Lycka till!!!

Kramar Bing

4 kommentarer:

  1. Smart sätt att använda olika stämplar. Det blir att gå igenom stämpelhögen och testa :O)

    SvaraRadera
  2. Kul! Och min favoritnalle har du använt med... Säljer ni den på Stämpelkällan?

    SvaraRadera
  3. Hej Linda!
    Japp, självklart säljer vi den supersöta och användbara nallen.... Lycka till!!!

    Bing

    SvaraRadera
  4. Vad bra det blev! Jättebra idé att sätta ihop stämplarna sådär. Den idén ska jag sno någon gång.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.