måndag 21 mars 2011

Tuesday tip by Bic

Tipsdagen, det är idag och det är jag Bic som håller i den. Jag är inte så bra på att förklara men jag hoppas ni förstår ändå, annars är det bara att hojta. Tänkte länge och väl på vad man kunde tipsa om och jag beslöt mig för att göra påsen, eftersom det är den jag brukar göra om det är ont om tid och vi ska bort, något att ha gå-bort-saken i. / Tip Day, it is today and I am Bic holding it. I'm not very good at explaining but I hope you understand anyway, otherwise it is just to let me know. I thought long and hard about what you could tell about and I decided to make the bag, because it is the one I usually do if I'm in a hurry and we must go, something to keep the going-for-a-visit-thing in.

Välj ut det papper du vill ha, sedan är det bara att mäta upp storleken ; bigar så att det går att vika i hörnen. / Select the paper you want, then you only need to measure the size, score so that it can be folded in the corners.

Biga på halva 5 cm. / Score the 5 cm pieces in half.

Sen klipper jag upp där jag har ritat rött och sen klipper jag bort det stora röda stecket. / Then I cut where I've drawn red and then I cut the thick red stripe away.



Sen är det bara att klistra ihop den, först tar du sidan och sen tar du botten. Sen är det bara att dekorera. / Then, just paste it together, first side and then the bottom. Then it's just to decorate.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.