tisdag 30 november 2010

Ljuskort och kort till en 50-åring.

Hej på er!
Denna gången har jag gjort ett ljuskort och det var både enkelt och väldigt roligt att göra.
I den lilla lådan får det plats fyra värmeljus och bredvid är det en tagficka, som jag sytt ihop med sick-sack. Motivet nere i hörnet är en av de ljuvliga älvorna och jag har gjort några extra blad som jag målat och klippt ut.
Älvan har jag målat med tombows. Vingarna har fått ett lager crackleaccent och lite silverglitter. Muddarna på luva och rock har fått lite puffy-paint och stickels och girlangen har också fått ett tjockt lager stickles.
Runt kanten på kortet har jag använt mig av smutsarna på Klockbakgrund, en stämpel som jag har stor användning av.
Även tagen har fått en dust av denna stämpel och stjärnan är målad och blingad med stickles.
Den vertikala jultexten är perfekt till tags.

En av mina bästa vänner har precis fyllt 50 och då hon älskar Miranda-nallar så klippte jag ut nallen från den här stämpeln och satte dit ett par rosenknoppar. Nosen, armen och ena foten är dubbla för att få lite 3d-effekt. Den härliga tårtan har jag målat och lagt puffy-paint på grädden, samt lite stickles och i bakgrunden har jag stämplat med text och smutsar.

Kortet blev mycket uppskattat!

Nu när vinterkylan gör vägarna mycket hala vill jag uppmana er alla att ta det riktigt försiktigt när ni är ute och kör. Själv är jag och min lill-tös 8 år glada över att ha haft änglavakt efter en mycket otäck bilolycka igår, där min bil blev skrot. Efter ambulansfärd och några timmar på sjukhuset fick vi åka hem med mörbultade kroppar och blåmärken som enda skador.

Kram
Mia




1 kommentar:

  1. Jättefina saker du gjort igen Mia tycker jag!
    Deppig läsning om olyckan dock men jag är glad över att det fanns en vakande änglavakt! -Ta hand om er!
    Morgan

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.